Cauta reteta

Konafa sau Knafeh



Este desertul meu preferat, dar care imi da mari batai de cap cand vine vorba de a-l gati. De cate ori am incercat sa-l perepar acasa, tot de atatea ori am esuat...asadar m-am lasat pagubasa si prefer sa-l cumpar de gata din magazine.
In Romania nu cred ca exista, nici la restaurantele cu specific arabesc nu l-am zarit, caci daca era disponibil cu siguranta nu ma mai chinuiam sa-l prepara acsa de cate ori eram in Romania.
Multe persoane spun ca este simplu de preparat, si poate le dau dreptate....dar gustul...gustul variantei preparate acasa nu este aceelasi cu cel original cumparat din restaurantele din tarile arabe !
Oricum pentru persoanele care doresc sa incerce , eu voi posta reteta si poate cine stie, vor reusi !

INGREDIENTE :
* 1/2 kg kunafa ( acea fidea pt kataif)
* 1/2 kg cascaval nesarat ( sau qashata )
* 100 gr unt
* 2 cani sirop de zahar dizolvat + sucul de la o jumatate de lamaie + apa trandafiri + putin cardamom pisat
*jumatate lingurita turmeric sau sofran (  pt a da culoare )
* fistic,alune sau stafide pt decor


PREPARARE:
Se unge tava cu o lingurita unt si apoi turmericul sau sofranul.
Intr-o oala la foc mic puneti restul untului si amestecati impreuna cu kunafa (fideluta) atetntie nu prea mult sa se arda. Se scoate din aceasta oala si se aseaza pe tava care urmeaza sa o bagam la cuptor.
Acoperiti kunafa cu cascavalul. Acoperiti tava cu o folie de aluminu si puneti-o la cuptor pentru 20 de minute ( cam la 180 grade).
Cand este gata, rasturnati-o cu dosul in sus in farfurie , turnati siropul pe care l-ati preparat in pealabil ( cand apa da in clocot adaugati zaharul,amestecati pana se dizolva,adaugati sucul lamaie,apa trandafiri,cardamom pisat ) si decorati cu alune, fistic, sau stafide.

3 comments:

furnicuta boscodina spunea...

Ai observat? A venit Toamna, afara ,in blogosfera si mai ales in Dulcea Romanie.Si nu asa cu traista goala ci cu o noua provocare " nuci si usturoi" :)Te astept sa ni te alaturi :)

karma police spunea...

dulciurile mele preferate

Cristina spunea...

Kanafa se gaseste la Cofetaria Arabeasca "Manasra" in Bucuresti pe Nerva Traian. :)

Total continuturi

Gustariarabestiblogspot. Un produs Blogger.