Cauta reteta

Miel curry

O noua reteta printre notitele mele, Putin adaptata fata de reteta originala care contine un pic sos de rosii. Saturandu-ma sa tot fac sos de rosii cu carne, pur si simplu am scos din reteta sosul de tomate si am adaugat putina varza dulce si mazare .... Si.... a iesit o minunatie ! Sotului Chiar I a placut versiunea mea si am pus -o pe lista de favorite . Acum sa trecem la treaba .... avem nevoie de :



- 7-8 linguri iaurt
- jumatate caserola carne de miel 
- 1 lingura pasta ginger ( eu am folosit cel pudra ) 
- 2 lingurite pasta usturoi ( am pus o lingurita pudra + 2 catei zdrobiti)
- 2 lingurite condiment curry 
- 1 lingurita chimen pudra 
- 1/2 lingurita garam masala ( vezi poza de Mai jos) iar daca nu aveti puteti Pune exact ce contine amestecul, chimeon pudra + boabe,4 cuisoare , 5 cardamom boabe , boabe piper, 3 foi de dafin, 3-4 betisoare scortisoara
- 1/2 Cana ceapa taiata 
- un pumn varza tocata
- 1/2 ceasca mazare
- 1 lingurita coriandru 
- 1 cub Maggie 
- 1 lingurita boia dulce 
- sare 
- jum ardei iute proaspat tocat  

Condimentul "whole garam masala"



PREPARARE:
Carnea
Se spala si se Pune la marinat pentru o Ora - doua in - iaurt, ginger, usturoi ( pudra + zdrobit) , sare , curry si  coriandru pudra. Dupa 1-2 ore se Pune cu tot cu sosul format intr-o oala la prajit pana ce carnea devine frageda. 

Intr o tigaie se Pune ceapa la calit in ulei impreuna cu sare, amestecul de masala ( sau cuisoarele, cardamomul bobabe + pudra, betisoarele de scortisoara, foile de dafin, piper boabe, boabele chimeon) si chimenul pudra ). Dupa 5 minute, se adauga varza , cubul de Maggie  si se amesteca . Se aduce apoi carnea déjà marinata ( inclusiv iaurtul ramas in oala in care ati marinat carnea ) si se adauga putina apa. Se reduce focul si se Mai adauga 2-3 linguri de iaurt , 3-4 boabe de cardamom + putina pudra, si se Mai presara putin ginger. Dupa 15 min adaugati mazarea si lasati pana se face la foc f redus. 



Orezul
Folositi basmati , puneti la fiert in apa cat sa il acopere ( atentie nu prea multa apa )  impreuna cu sare, 1 lingurita scortisoara pulbere, 1 lingurita cardamom si cateva stafide. Se lasa la foc foarte redus, acoperit ( nu amestecati si nu descoperiti oala ) iar dupa 15 min se stinge focul. Se prelinge deasupra o lingura de unt si se acopera iar oala pentru a sta in aburi . 

Se garniseste cu coriandru proaspat si se serveste cu orez. 


Total continuturi

Gustariarabestiblogspot. Un produs Blogger.